Jaké vybrat pomůcky pro cvičení doma?

Rozhodli jste se cvičit doma, ale nevíte jaké pomůcky si pořídit? Poradíme Vám s výběrem.

Rádi bychom Vám prozradili pár tipů, které pomůcky používáme při cvičení doma s klienty. Tyto pomůcky by ve Vaší domácí posilovně neměly chybět. Také Vám napovíme jakou velikost a obtížnost náčiní si správně zvolit.

Pomůcky pro cvičení doma:

1) TRX

TRX jsou modifikovatelné gymnastické kruhy, které lze pověsit na hrazdu nebo za zavřené dveře. Odpor pro cvičení klade váha vlastního těla. Při vhodně zvoleném úhlu končetin můžete komplexně posilovat horní i dolní část celého těla. Můžete provádět například kliky, přítahy, podřepy, výskoky, atd. Cvičení je technicky náročnější na správné provedení, proto by Vám v začátcích mohl pomoci osobní trenér fitness.

2) Velký gymnastický míč

Měli byste volit takovou velikost míče, abyste ve vzpřímeném sedu kolmo na míč měli pravý úhel v kolenou. V obchodech se bohužel prodávají vyfouknuté. Při víšce 180 cm bychom Vám doporučili pořídit míč o průměru 65 cm, při výšce 160 cm doporučuji 55cm.

Gymnastický míč je velmi dobrou pomůckou při nejrůznějších balančních a zpevňovacích cvičeních, zejména na hluboký stabilizační systém a břišní svalstvo. Tip na cvik - vzpor ležmo pokrčmo na míči a výdrž (viz obrázek).

3) Medicinbal

Medicinbal je kulatá činka, která Vám může dobře zefektivnit cvičení. Můžete si jej různě podávat kolem horních i dolních končetin při posilování břišních svalů nebo jako nestabilní podložku při kliku atd.

Pro ženy je vhodná zátěž 1 až 2 kg. Při vyšší zátěži může docházet k nežádoucím souhybům jiných segmentů těla. Pro muže je rozmezí mezi 3 až 5 kg.

4) Step

Stepy dnes mají již v základním vybavení minimálně jednu podložku ke zvýšení obtížnosti. Proto se nemusíte obávat, že byste koupili step příliš nízký nebo příliš vysoký. Výška je modifikovatelná.

Step můžete použít jako pomůcku při zahřátí organismu různými poskoky a přeskoky. Dále je vhodný při posilování dolních končetin, zejména hýžďových svalů. Tip na cvik - výpady vzad, kdy stojná noha je celým chodidlem na stepu.

5) Terraband

Terraband je elastický pruh o šířce cca 10cm a délce minimálně 1 metr. Lze jej zavázat o pevné nehybné vybavení bytu (například topení) a máte multifunkční odporové náčiní. Můžeme posilovat například prsní a zádové svaly. Tuto pomůcku ovšem oceníte i při strečinku, například když vhodně nastavíte úhel v kyčelním kloubu při protahování dolních končetin.

Terrabandy se prodávají v různém barevném provedení. Barva určuje stupeň obtížnosti. Pro ženy lze doporučit červenou barvu nebo žlutou. Muži mohou cvičit například s modrým nebo černým terrabandem.

Přeji Vám hodně úspěchů při cestě za svými tréninkovými cíli.

Autor: Mgr. Ondřej Diviš