MABU - nejdůležitější postoj pro silné nohy stylu Shaolin kung-fu

Hledáte nevšední alternativu k celkovému posílení dolních končetin? Pak vyzkoušejte staletími ověřenou metodu postoje MABU ze stylu Shaolin kung-fu.

Shaolin kung-fu postoj MABU - nejlepší a nejdůležitější cvik pro silné a pevné nohy

Protože již přes dvanáct let pracuji jako osobní trenér do domu a přes deset let se věnuji cvičení Shaolin kung-fu, postupem času se mi začínají obě oblasti spojovat v jeden celek. Z tohoto důvodu jsem vybral jeden ze základních postojů Shaolinského kung-fu zvaný MABU, který výrazně komplexně posiluje dolní končetiny, vede energii v těle a podporuje rozeběhnutí malého nebeského okruhu.

Jak správně cvičit Shaolin kung-fu postoj MABU?

Zaujměte správné postavení hlavy, trupu, dolních i horních končetin ve stoji a pomalu se snižujte až do pozice, kdy jste stále schopni udržet chodidla směrem vpřed a trup kolmo k povrchu země. Postupem času se vám bude dařit pozici stále prohlubovat. Mistrovská úroveň je v pozici, kdy jsou stehna téměř vodorovná se zemí a trup stále kolmo k povrchu země. Ze začátku lze také tuto pozici nacvičovat tak, že si rovná záda opřete o zeď a pomalu snížíte těžiště nebo si můžete lehce podložit paty.

shaolin kung-fu postoj mabu shaolin kung-fu praha postoj jezdce zezadu shaolin kung-fu praha postoj mabu o strom

Jaké dávky cvičení Shaolin kung-fu v MABU volit?

Snažte se již od začátku rozdělit výdrže v postoji MABU na 4 série. Začněte bez měření času a jen pocitově. Což znamená, když už vás to bolí, tak přerušte a opět začněte až budete připraveni. Po čase začněte čas v MABU stopovat a stopujte si také pauzu. Doporučuji 30 vteřin výdrž a 30 vteřin pauza. Později doporučuji cvičit MABU jen ve dvou sériích s výdrží 60 vteřin a 60 vteřin pauza. A nakonec bez pauzy ve výdrži 3 minuty a to už je opravdu velmi dobrý výkon.

Detaily správného provedení MABU?

Hlavní body správné techniky Shaolin kung-fu pro postoj MABU:

  • hlava - brada svírá pravý úhel a hlava je v prodloužení trupu
  • dlaně směřují k sobě a prsty jsou natažené a směřují vzhůru (palce pokrčené v dlaních)
  • paže jsou natažené
  • ramena jsou dole a stažená dozadu
  • trup je rovný a kolmo k povrchu země
  • pánev je v mírném podsazení, aby byla rovná záda
  • kolena jsou téměř nad kotníky
  • chodidla směřují rovně vpřed, špičky nevytáčejte do stran

Cvičení vám nezabere déle než 5 minut a můžete si být jistí, že dolní končetiny vám budou sílit a výrazně se zpevní. Kdo by měl zájem o více úžasných technik ze Shaolin kung-fu, pak je možné chodit na skupinové lekce kurzu Shaolin kung-fu Praha, které probíhají po celý rok každé úterý a čtvrtek od 17.00 do 18.30 venku v parku na Letné (Praha 7). Lekce vedu Já osobně. Budu se na Vás těšit.

Mgr. Ondřej Diviš

lektor kurzu Shaolin kung-fu Praha
osobní trenér fitness do domu
autor posilovací pomůcky XUpTrainer