5 tipů jak si udržet novoroční fitness předsevzetí

Máme tu leden a jako každý rok i spoustu předsevzetí. Určitě mnoho z Vás, si dalo jako předsevzetí více sportovat, správně jíst, zhubnout atd.

Bohužel spousta z nás na splnění těchto snů nemá dostatečnou vůli. Ano, právě vůle je to co nám stojí v cestě.

My si tedy dáme dnes několik tipů, jak svá předsevzetí naplnit a hlavně udržet dlouhodobě.

 

1. Stanovte si cíl

Nemyslím tím cíl "zhubnout", ale opravdu reálný cíl. Například za měsíc zhubnu 3kg. Toto je reálný a celkem snadno udržitelný cíl. Chcete zhubnout 15kg? Ok není problém, řekněte si, že každý měsíc dáte dolu 3kila. To zní mnohem lépe než "někdy zhubnu 15kg" ne? Berte v potaz, že nejde vše hned. Musíte začít postupně, upravit jídlo, začít pomalu cvičit a to chvíli trvá. Ale věřte, výsledek stojí za to :)

2. Udělejte si pravidelně čas 

Právě to slovíčko "pravidelně" je velmi důležité. Řekněme například, že máme každé Po - st - pa po práci volno. Na tyto dny si do diáře zapište cvičení a snažte se tyto dny vždy dodržet. Po pár týdnech zjistíte, že vlastně už jdete do fitka automaticky a těšíte se tam. Po celém dni vypnete, odreagujete se a uděláte něco pro svůj cíl. To samé platí u jídla. Stále slyšíme "nemám čas si vařit". Ok udělejte si vždy v neděli 2hodiny odpoledne volna. V této době si zvládnete připravit jídlo na celý týden. Ráno pak jen vstanete, vezmete krabičky a jdete. Nic víc. Není to tak složité jak se zdá.

3. Motivujte se 

Právě motivace je to co nás žene dál. Jak se motivovat? Kupte si nové oblečení do fitka, najděte podobně smýšlející lidi jako jste Vy, mějte radost z maličkostí, inspirujte se u lidí, které obdivujete. I takové drobnosti udělají hrozně moc. Ať už jsou to ty nové legíny, které se Vám tak moc líbily a už se těšíte až si je ve fitku obléknete. Ať je to první kilo na váze dole, které Vás žene za dalším. Nebo třeba někdo koho sledujete a obdivujete a říkáte si "jo tak takhle nějak bych to jednou chtěla také".

4. Najděte si správnou aktivitu pro Vás

Představa zvedat činky Vás uvádí do rozpaků? Jít do fitka kde na Vás všichni "koukají" je odstrašující? Běhání Vás nikdy nebavilo, ale všichni říkají jak je super? Ne. Najděte si správnou aktivitu pro Vás. To co Vás bude bavit. Je jedno jestli je to hodina zumby, protože milujete tanec. Nebo jóga, protože nic rychlého není pro Vás. Běh Vás děsí, ale kolo to je jiná? Tak šup na něj. Každý jsme jiný, každý máme raději to své. Najděte si pohyb, který Vám bude dělat radost.

5. Překonávejte se

Někdy přijdou dny, kdy se Vám opravdu nechce nic. Nejraději by jste vybrakovali cukrárnu a celý den leželi na gauči. A to jsou ty dny co Vás posunou nejdále. V tu chvíli si řekněte "takhle ne, já mám svůj cíl". Zvedněte se, jděte se pořádně zpotit na cvičení, dejte si své zdravé dobré jídlo a věřte mi, večer budete mít tak skvělý pocit jako dlouho ne. Opakujte si svůj cíl, říkejte si proč jste si ho dali. To, že chcete zhubnout je super, ale chceme být přeci i zdraví a v kondici. A o tom to celé je.

 

Autor článku: Monika Šveňhová